środa, 9 kwietnia 2014

Coś bardziej dla rodziców

Trafiłam przez przypadek na wykład - kazanie rekolekcyjne księdza Piotra Glasa. Ksiądz Glas jest egzorcystą, na co dzień pełni swoją posługę w Wielkiej Brytanii. Na załączonym filmie widzimy najprawdopodobniej fragment rekolekcji skierowanych do studentów.

Przyznaję się bez bicia, że zamiast wziąć się do pracy, siedziałam i słuchałam, nie mogąc przerwać. Są też inne części tych rekolekcji dostępne na YT.

Ale to, co wstrząsnęło mną najbardziej to sprawy, o których mówił ksiądz do młodych ludzi, a które dotyczyły ich przeszłości i dzieciństwa. Tłumaczył im, ze kluczem do tajemnicy życia człowieka jest jego dzieciństwo i wczesna młodość, czyli głównie relacje z rodzicami i najbliższym otoczeniem. Mówił, że większość traum, problemów, obsesji i udręk ma źródło w tym fundamentalnym dla człowieka okresie.
Byle psycholog prychnie, że przecież to każdy głupi wie. Oczywiście, zgadzam się, to co wyżej napisałam to wręcz truizmy. I jeśli nie wstydzę się o tym pisać to dlatego, że dla mnie stało się dziś jasne, że powinni słuchać tego rodzice, słuchać najczęściej jak się da. Bo to oni są odpowiedzialni za relacje z dziećmi. To na nich spada w dużej części odpowiedzialność za przyszłość, rozwój duchowy ich dzieci. I mówił ksiądz Piotr o anty trójcy, o nieświętej trójcy, czyli o strachu, odrzuceniu i porzuceniu jako trzech przyczynach zła w życiu człowieka.
Rodzice powinni słuchać tych rekolekcji, bo jakkolwiek są skierowane do młodzieży, to czasem zwyczajnie może być za późno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz